torsdag, maj 22, 2008

Utflykt önskas

Jag vill bara lämna filformat och tangentbord därhän ett tag. Har otroligt svårt att ladda om.

I morgon är jag föräldraledig och ska spendera dagen med min familj. Kanske är vi till och med samlade allihopa om vi har tur. Jag tänker att på måndag, på måndag tar jag nya tag.

I går bjöd kära svärmor mig på lunch på Bryggargatan. Åt en fantastisk bondbönssoppa och knäckte en av deras berömda desserter till kaffet. Även Hanna och Majken gjorde oss sällskap.

Farmor hämtade sedan Sippan från förskolan efter sovstunden och jag åkte och gjorde dem sällskap efter jobbet. Där bjöds vi på fiskmiddag med fräsch sallad på färsk sparris och avocado. Och glass med passionsfruktssås till dessert! Och allt i soligt uterum!

Passade på att promenera Hemi medan Siri lekte med farmor och faffa. Gick upp till Grisbergsspåret. Och det var gudomligt att komma ut i naturen. Det kändes så ... på riktigt.

Så blir det någon solig dag i helgen står utflykt med kaffe och mackor högt på önskelistan.

Inga kommentarer: