onsdag, oktober 08, 2008

Kontrast

Tidigare idag var jag och fotograf Anders på ett jobb till Extra. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att det var ett grymt snyggt ställe, det tog nästan andan ur mig och jag trodde faktiskt inte att sådant fanns i Piteå (Pierre, du skulle ha gillat!).


Sedan åkte jag hem på lunch. Och då såg jag jorden i hallen, hur trångt det är på vissa ställen, hur lite förvaring vi har, de vissna soffkuddarna, hushållspappersrullen som alltid står framme. Att Siri lekt affär under bordet i morse så det låg fullt med halvfulla plastpåsar över köksgolvet. Grejer, grejer, grejer. Ah, då kändes mitt liv inte särskilt glamouröst. Kanske borde rensa ikväll ...

2 kommentarer:

Pierre Wikberg sa...

Du för visa mig någon gång, eller göra ett skattkarta till stället.

Bra jobbat med plastkortet.

Mari sa...

Jepp, jag ska visa bilder och berätta! Och tack.