fredag, november 14, 2008

NYCM

Fredagar drabbas jag numera alltid av någon slags inför-helgen-blues. Markus slutar ett, hämtar Siri när hon sovit klart på dagis vid två och sedan åker de hem, fikar och eldar i kaminen. Själv gnetar jag vidare till halv fem, kvart i fem innan jag hoppar upp på cykeln.

De där timmarna när de är hemma och jag är på jobbet och mörkret faller utanför gör mig alltid lite deppig. Jag vill hem och vara med. Sedan skriver jag alltid min krönika på fredagkväll (Skriva utan deadline tätt inpå? Hur gör man då?) så jag känner aldrig riktigt ledig när jag far hem heller.

För övrig är jag ännu mer sugen på att någon gång springa New York city marathon efter bildkoll och telefonsamtal idag. Det verkar grymt! Någon som är sugen att hänga på?! Om x antal år ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe...jag kan hänga med och maratonshoppa medans du springer. kram

Pierre Wikberg sa...

Tror det är ett par års väntelista, men kan P Diddy så kan du:
http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EPF/is_16_103/ai_112860100

Mari sa...

Tihi, Sarah, då får vi nog ta med stridsshoppare nummer ett också! Kram.

Jo Pierre. Jag vet att det är väntelista. Kanske bra, då har man piskan på sig att träna om man vet att man ska iväg. Får väl försöka klå P Diddys tid då ; )