måndag, februari 23, 2009

Liten köksrenovering

Det började med att jag skulle skura den förra bänkskivan som bestod av överblivna delar av köksgolvet. Istället för att bli rent klibbade översta lagret ihop till en sörja. Vi konstaterade snabbt att det var läge för byte av bänkskivor. Dessutom var bänkskivorna vid spisen av en annan sort.

Projektet har skyndat långsamt, men nu är bänkskivorna på plats. Även skåphandtagen är utbytta efter igenspackling och slipning av mig.

När vi var klara var det ändå något som inte stämde. Gillade inte fuskträkanten på bänkskivorna som syns på förebilden. I helgen blev den målad vit. Vi får se hur slitstarkt det är, men det visar sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt!

Anonym sa...

Jättenyggt!! Kram Sara

Anonym sa...

fiint! jag saknar er, varje dag. hälsa siri och hemi det också. och tusen tack för boken igen. älskar er

karin

Mari sa...

Tusen tack, jag är supernöjd.

Karin, jag har sms:at dig.

Kram på er.