fredag, februari 27, 2009

Månskära

En sådan axelhöjande stressdag på jobbet, och så trevlig lunch med kära Hanna.

Jobbade över en dryg timma.
Kom ut, stressrosig om kinderna, frisk luft i lungorna.

Så: kvällsblå himmel. En tunn månskära och en starkt lysande stjärna precis ovanför. Som ett himmelskt stilleben.

Hem till god mat och gott vin.

Jag är redo för helg. I morgon mutar jag Siri med godis och åker och jobbar ett tag, samt gör några ärenden på stan. Markus åker till Kåbdalis.

Nu: ett andra glas vitt vin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att den starkt lysande stjärnan kan ha varit planeten Venus. Inte för att det spelar någon roll, den var ju lika fin för det!

Gårdsromantik sa...

Inte skall du ge tornadon mer energi!!! ;-)

Hälsningar Maud

Mari sa...

Jag tänkte på det nu ikväll. Att det kanske är Venus. Känns fint.

Precis Maud, det kanske jag inte borde! Men godis för åtta kronor och en klubba på lördagar är tradition - även om det är vi vuxna som instiftat det hela. I dag var vi dock på jobbet och på stan, så hemmet blev hyfsat orört i alla fall ; )