onsdag, februari 04, 2009

Tillbaka från veterinären


Det gick fort och fint hos veterinären. Hemi har rotspetsinflammation i en tand långt bak. Antibiotika ska förhoppningsvis bota på cirka en vecka. Kommer det tillbaka (troligt) blir det bortoperering av tandeländet. Tre rötter, stor operation, några tusen, som veterinären sammanfattade.

Själv vill hon helst glömma vad vågen där i Öjebyn visade, istället firar hon med några matknölpar att hon överlevde även detta besök.

I mitt fall går ju vågen åt andra hållet och jag dricker en kopp kaffe med lätt smak av kardemumma (några krossade i filtret) och får på så vis - må vara något kompromissat - både kaffe och fika i ett. Nu ska jag cykla tillbaka till arbetet.

7 kommentarer:

!ngela Bj sa...

Hemi är så duktig! Huvva, det tar på även för en drottning av rang att ha ont i tanden. Vikten är inte så viktig ;) det centrala är att man bär upp den med stolthet och blank päls.

Kram å korv till Humlan

Anonym sa...

Hej Humlan så trist med tandbekymmer men det kunde ju ha varit något värre.Nisse har oxå besökt veterinären idag pga inf vä öga.Så han blev sövd och us enl konstens regler.Har haft något i ögat med påföljd en skada på hornhinnan.Så nu blir det antibiotikasalva i 10 dagar. Krya på dig hälsn hussemor.

Anja och Jonas sa...

Men Humlo! Stackare! Lycka skickar sitt medlidnade snarakandes från kökssoffan.
Snygg jacka du har, den måste vara stor på dig nu!
Vi åker till pite imorn kväll, faster fyller år. Synas söndag kanske?!

Mari sa...

Ingela, Humlan instämmer helhjärtat i det du skrivit. Stor kram. Hoppas på kaffe med dig snart!

Nej men Nisse då! Hade varit lustigt om vi träffats där. Hemi hade nog blivit gladare än Nils misstänker jag ...

Anja, känner igen mig i din beskrivning av vardagsrallyt till fullo! Humlo tackar för medlidandet. Hon snarkar i vardagsrumssoffan. Husse skulle på hockey så det blev kort prommis ikväll och hon klagar ju som bekant inte.
På tal om jackan (som inte är speciellt stor, snarare lagom - de behöver ju inte vara så tajta) så skrattade jag för mig själv. När jag kom från jobbet svirade jag om inför vetry-besöket. Från kilklackar till rejäla vinterdojjor. Från sammetskavaj till underställströja, från vinröd kappa till jackan på bild. Kändes ungefär som jag klädde mig för strid : )
Och klart vi ska synas på söndag. Basta!

Anonym sa...

Va' duktig Humlan är! Vi har ju som bekant klippkort hos vet och var där senast i veckan för vaccination och lite diverse. Purjo hälsar att man klarar sig bra utan några tänder, han har ju dragit 3 st..

// By-borna

Anonym sa...

Hoppas antibiotikan biter och att Hemi piggnar till. Det är inte kul att besöka veterinären. Varken börs eller hund brukar gillar det. :-)

By the way, så har jag utmanat dig! Spana in bloggen.
Kramar!

Mari sa...

Hej på er kära bybor! Jag ska hälsa Humlan det. Hon har ju dessutom en pappa som kan tillverka nya. Kanske en guldtand, funderar hon ; )
Ringer om lunch eller middag. Kram.

Jo jag hoppas också det, Elin. Hoppas nacken blir bättre med lite vila. Jag har spanat in utmaningen och antagit den. Å, den bilden är ett bevis på att fototekniken inte alltid är den bästa! Kram!