fredag, januari 08, 2010

10 år och omstart

Ja.

Så har det nya livet börjat.

Från och med i går en kortare diet. För att rensa. Nollställa. Se mönster.

Soppa tre gånger om dagen. Minst tre liter vatten. Kaffe och te. Men utan mjölk.

Hungerkänslor på kvällen, men det kunde jag överse.

Mindre tålamod än vanligt, men det kan jag acceptera.

Trettondagsafton firade vi på Havsbadet för första gången. Vi hade hotellrum och åt middag där, och det översteg mina förväntningar. Vi hade en fin kväll, som jag är glad att ha spenderat med goda vänner.

Cyklar till jobbet i minus 29. Det knäpper och knakar i huset. Pärlsponten åker isär. Vi har inget vatten i toaletterna.

Men Markus, Siri och Hemi är hemma och myser och eldar.

I eftermiddag gör jag dem sällskap.

När jag låg i soffan och lyssnade på mitt mentala träningsprogram i morse slog det mig.

I går var det tio år sedan vi blev ett par. Ingen av oss har erinrat oss det.

Vi får fira ikväll istället.

2 kommentarer:

Martina sa...

Cykla i minus 29. Bra gjort!

Mari sa...

Det känns ju alltid bättre när man får skryta med sina prestationer, så tack ; ) I dag var det minus 5, kändes som rena blidan!