måndag, januari 11, 2010

Vikten av ett knä

Dag fem på min diet. Kanske det jobbigaste är över? Jag hoppas det.

Lördag kväll var värst. Frös med torgvantar och fleece i soffan.

Jag reflekterar kring hälsa, träning och kost.

Känner mig nedslagen.

Mitt inflammerade knä gör fortfarande ont. Och nu har jag inte tränat på länge. Knappt yogat. Det blir aldrig bättre. Har ont hela tiden nu, från det jag cyklar till och från jobbet.

När jag inte kan träna blir intresset för bra kost sämre. Och det har varit så i ett år nu.

Jag måste ta tag i det. Jag vill kunna springa. Vet att jag inte vill äta Pronaxen igen, har testat det. Och naturläkemedel. Vet inte vad nästa steg är, men får nog boka en tid hos min läkare igen.

2 kommentarer:

Martina sa...

Åh vad det är drygt. Jag har ofta tänkt på att experter så lättvindligt säger att det typ bara är att äta rätt och röra på sig så får man en bra hälsa. Men i verkligheten är det ganska svårt - börjar man träna blir man garanterat förkyld och får kanske skador, och ätande finns det ju tusen råd om och man vet inte alltid vad som är bäst. Hoppas du inte ger upp hoppet! Så tråkigt att jobba och så bara få ont. Kram

Mari sa...

Jag håller verkligen med dig. Tycker jag kämpar, men det går dåligt. Lätt att ge upp stundtals, men nu kanske det vänder! Tack för omtanken. Kramar!