onsdag, januari 13, 2010

Kortison

Det är en tröttjobbig dag. Sötsugen, hungrig, in-i-märgen-trött.

Började min morgon hos läkaren. Vi pratade om hur knäna varit sedan sist. Och armbågarna och handlederna.

Han undersökte och sa att jag skulle få en kortisonspruta i vardera knä.

Kvar låg jag på britsen, med en tår i ögonvrån. Fokusera på att andas. Orolignervös.

Men det gick. Såklart det gick. Men galet ont gjorde det.

Och ont gör det nu med. Knivhugg, molande värk. Insidan av knäna kan inte nudda något och jag kan inte stå på knä.

Dessutom får cykeln stå några dagar, jag får köra bil till jobbet.

Efteråt: darrig, illamående. Drack två muggar vatten innan jag kunde gå därifrån på skakben.

Ikväll har Markus varit med Siri och dansat ut julen. Jag däckade på soffan. Känner mig fortfarande risig, fryser och är trött.

Men förhoppningsvis. En vändning, en ljusning. Jag drömmer om att springa!

4 kommentarer:

Sara sa...

Usch, det lät inte som nån vidare trevlig upplevelse. Hoppas den tar bort det onda effektivt sen i alla fall, så du blir bra! Det var kul att träffa er i helgen. Kram Sara

Anonym sa...

Hoppas på snabb bättring för dig! Kram.

Malin i Luleå sa...

Krya på dig Mari.
Kram Malin

Mari sa...

Sara, det har varit några tuffa dagar. Men nu känns det faktiskt lite bättre! Superkul att träffa er och se hur ni har fått det. Och vi ses ju snart igen ; ) Kram.

Tack söta Emma. Kramar!

Tack Malin. Och trevlig helg. Kram.