torsdag, januari 28, 2010

Pausläge

Det är svårt att hitta inspirationen just nu.

Stormigt ute, trött inne.

Försöker tänka på ljuspunkter längre fram, som vår inflyttningsfest. Och Stockholmsresa. Känns ändå svårt att motivera sig. Skulle helst vilja stanna hemma några veckor. Elda, bada, läsa.

Kvällarna ägnar jag åt att sy. Garderoben i hallen är på plats, liksom skjutdörrarna av våra gamla innerfönster. Jag skapar, ordnar till, precis som jag drömt om. Men det känns inte särskilt kul just nu.

Men förhoppningsvis, snart, en vändning. Jag tror på det.

4 kommentarer:

Fru Björk ;) sa...

Jag håller med om att det går tungt. Snö, mörkt å kallt. Jag försöker oxå höja blicker och titta framåt, det är inte så lätt.

Kram/ Ingela

Livet på Storgatan sa...

Du är så otroligt duktig Mari, har verkligen känsla:) Inspirationen kommer tillbaka med solen som snart värmer. Stor kram från Jill

Hanna sa...

Puss puss, jag ringer dig snart :)

Mari sa...

Mhm, Ingela. Och imorse vid -23 gick en huvudsäkring och jag fick inte upp proppskåpet. Tining med hårfön genom fönstret, inte det lyxigaste man gör kl 7 en morgon. Kram på dig.

Tack, tack Jill. Det värmer. Förhoppningsvis snart solen också! Kram.

Puss tillbaka Hanna ; )