fredag, januari 15, 2010

En vrå i köket





Den här vrån i köket skulle egentligen ha varit öppen mot hallen, men efter mycket tankemöda och diskussioner med snickarna valde vi att behålla den. Vi fick två möblerbara väggar plus skafferiet/förrådet under trappen istället och det är värt en hel del!

Bordet som står här är tänkt som skrivbord i Siris rum någon gång. Köpte det från en blomsterhandel, en fågelbur med två fåglar stod på den. På tal om det ligger deras mat fortfarande i lådan ...

Mot vårkanten, när man börjar gå ut genom pardörrarna skulle vi behöva ett smalare bord. Kanske jag hinner trilla över något tills dess. På tal om det trillade jag över ett fantastiskt skåp idag, jag har andra tjing på det men vågar knappt hoppas på att det blir mitt imorgon ...

Ett fågelbad, med glaskupan som jag själv frostat med initialen M står på bordet. Likaså tygstruten med spets och en pärlstjärna som jag gjorde tillsammans med Siri. Hon tillverkade egna i papper som hon dekorerade med utklippta Disneyprinsessor.

Under bordet står våra kokböcker, lätta att komma åt!

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint..vilkan fin hörna..och hallen sen då !! Wow vad vacker den är, vit, pärlspont och den där bänken !! Sen ser jag ett Smeg kylskåp där på en bild, vet du jag har ett likadant som väntar på att få komma in i vårt kök, jag hoppas att vi kan börja renovera det nu i vår då det blir varmare ute, är du nöjd med kylskåpet ?
Ha en toppendag
Kraaam Anette

Millygarden sa...

Hej Mari,

Vilken fin blogg du har det är nog första gången jag hittat hit..du bjuder på ljuvliga bilder ifrån ditt hem!

Kram Marina

Mari sa...

Åh, tack Anette! Vad glad jag blir. Det är så härligt när man ser att funktioner som man tänkt ut fungerar i verkligheten. Nu har garderoben mitt emot bänken kommit på plats, så nu spacklas det och kvistlackas för fullt. Igen. Härligt att renovera köket, det är i stort sett det enda vi inte gjort. Förutom att byta kyl/frys då. Men det är faktiskt inte ett Smeg vi har, det är ett Gorenje, men vi är nöjda med det. Ni kommer säkert att tycka ert Smeg är helt underbart! Kram.

Hej Marina. Vad roligt, jag kikade in på din blogg häromdagen men blev avbruten av något. Vilka fina bilder, inspirerande! Tack för dina fina ord, blir varm i hjärtat! Ha det fint.
Kram.

Livet på Storgatan sa...

Super fint söta du, så snyggt med bänken i hallen, önskar att vi rymde en sådan åxå.
puss på dig/ jill

Mari sa...

Tack rara Jill! Jo jag gillar verkligen bänken, jag såg den för min inre syn direkt vi började skissa på utbyggnaden. Och ett år senare står den där : ) Kram