torsdag, januari 02, 2014

Julgranens kvarvarande


Småtomtarna och Siris röda skolpyssel har packats ner, men annars finns julen kvar hos oss.

Både gran och stjärnor gör så ombonat, tycker jag.

Vi håller oss mestadels hemma. Siri har lekt med sina kusiner och jag har lunchat med en av frilansskribenterna som regelbundet gör material till Helgsidorna. Jag hade ambitionen av att jobba mer, eller förjobba, inför jobbstarten nästa vecka men det har inte blivit så.

Ledigheten har liksom tagit över mig.

Jag har också tränat i dag och pratat med pappa på telefon. Han har fått lämna sjukhuset nu, skönt att han blivit väl omhändertagen men också skönt att han får vara hemma och kurera nu.

I morgon skriver vi fredag och middag hos vänner är det enda planerade. Helt lagom tempo för oss just nu.


Inga kommentarer: