måndag, oktober 12, 2015

Kvinnofestlighet



* * *
I lördags slog jag på J Lo på Spotify och sminkade mig. Flätade håret och tog på mig feststassen.


Underst ett hopsytt linne av det som tidigare var två linnen. Och så urgamla jeans från Bik bok som nästan faller sönder numera ~ så sköna.


En ljuvlig tyllklänning från Pomp de lux som var Siris till att börja med. Nu har hon vuxit ur den och jag har vuxit i den som linne, efter lite justering.


Och så ett maffigt halsband, som jag förvånansvärt nog klarar av att bära utan att få ont i nacken. Håret är lite graderat mörkare nu, efter en något misslyckad färga-i-utväxten-sejour. 

Nåja, det är rätt fint inbillar jag mig.



Så klart tog vi med oss en flaska champagne. Fyrtio fabulösa kräver bubblande dryck.

En vän till mig kom hit och vi slog följe till ytterligare en kompis. Där hängde vi med hennes familj, åt middag och drack drinkar.

Sedan kom min Markus och hämtade Siri som varit med på förfest och skjutsade oss till själva festplatsen.


Så hade vi en fantastiskt rolig kväll bland många ljuvliga och smarta kvinnor. Plockmat, fina tal och glada skratt. Strax före tvåtiden låste vi upp dörren hemma, jag och min vän som sov över i vårt gästrum.

Vilken lyx, att dessutom få ha en vän till frukost.


Inga kommentarer: