tisdag, oktober 27, 2015

Morgonfläta


* * *
Så blev det vardag igen, eller halvvägs till vardag. Siri har höstlov och spenderar dagarna med lite blandad kompott. I går blev det fritids-farmor-mammas jobb. I dag blir det farmor och farfar med kusinerna dagen lång.

Och så en inbakad fläta som slutar i snedsvans. Någon snabb lock med plattången också när vi ändå höll på.

Sedan blir det lax framför tv:n och ett nytt pysselprojekt. Jag blir vardagsvarm i hjärtat när jag tänker på vår kväll.

Själv då? Jag lever med huvudvärk för jag vet inte vilken dag i ordningen. Men jag försöker lägga lite energi på det och tänker istället på tv-serier ~ Homeland, Narcos, Downton Abbey ~ och på bokklubben hemma hos mig imorgon.

Min plan är faktiskt att måla färdigt i trappen tills dess (ska ändå till min ryggbehandlare på torsdag, så det är lika bra att göra bort det extra dåliga innan) och så fantiserar jag om ett litet adventsinspirerat plock till bokpratet.

Inga kommentarer: