torsdag, februari 23, 2017

Frågar mig själv

 

* * *
"Om jag har en timme över" ...

I DN:s lördagsbilaga ställer redaktionen några frågor till en aktuell person varje vecka. Rubriken är "Om jag har en timme över". Eftersom den personen knappast kommer att vara jag någon gång, så passar jag på att ställa mig själv samma frågor.

- - - - - -

Instagramkonto:
Jag älskar flätkonton. Alltså konton som postar bilder och videor på snygga, rufsiga flätor. Det är så icke krävande och snyggt och inspirerande.

Radioprogram:
Lyssnar bara på radio i bilen, och jag kör lite och korta sträckor. Men dokumentärer generellt. Lyssnar mer på podd än radio.


Litteratur:
Just nu Ferrantes "Min fantastiska väninna" och snart "Godnatt Mister Tom".

Snabbmat:
Lätt. Ostpanerad omelett. Alla dagar i veckan.

Utmaning:
En fysisk utmaning som är mental för mig. Anmäld till nytt lopp till våren. Både löpning och hinder.

Snacks:
Torkad mango, torkade blåbär och torkad ingefära. Är tydligen inne på torkat ...

Snabbnjutning:
Varm dusch.


Relationsboost:
Resa tillsammans. Se varandra i nya sammanhang. Starta kaffebryggaren, bjuda på sovmorgon.

Doftupplevelse:
Hundens mungipor. Varm, fuktig soptipp. Annars min nya parfymolja från Björk & Berries.


Inga kommentarer: