söndag, februari 26, 2017

Vänner




* * *
Jag har jobbat min sjunde dag på raken. Den senaste tiden har jag fotat polisavspärrning, varit på ölmässa, pratat med poliser och räddningstjänst, djupdykt i en tävlingssatsning som både är hälsa och spruckna blodkärl. Jag har också varit på en föreläsning med speciell föranmälning, låsta dörrar och vakter.

Min sju på raken-vecka innebär som vanligt att jag vaknar den sista dagen med gräslig huvudvärk. Förra gången utvecklades den till migrän och det gick inte att åka till jobbet. Den här gången klarar jag av att slutföra veckan, men min rygg och nacke klarar inte riktigt av dessa timmar vid datorn. Det är tufft och jag måste ta en behandling varje gång jag går av.

Nåja. Innan jag åkte till jobbet strök jag ren tvätt och lyssnade till de här två näktergalarna som skrattade och lekte i Siris rum.

Det gör mig glädjebubblig i hjärtat att höra och se dem. Jag stod lutad mot dörrkarmen länge och njöt av åsynen. Att se två flickor så här. Det väcker också känslor, tankar och minnen.

Jag försöker att inte värdera, utan tänker bara att allt är okej.

Allt är okej.


Inga kommentarer: