torsdag, september 28, 2006

Nyckelpigan Siri

På väg ut på promenad. Siri har sin fina nyckelpigemössa på sig (lägg särskilt märke till känselspröten).

Om man som förälder vill undvika att klä sina barn allt för tjejigt/killigt och försöker hitta alternativ till prinsessor, blommor, motordrivna fordon och så vidare är det djurens värld man får vända sig till. En snabb inventering visar att Siri har följande djur i sin samling:

Nyckelpiga
Björn
Hund
Katt
Möss
Elefant
Lejon
Giraff
Dromedar
Apa ...

... och då har jag säkert glömt några.

Nog kommer Siri säkert att älska prinsessklänningar när hon blir lite större, det gjorde i alla fall jag när jag var liten. Men till dess kan jag ju välja och då väljer jag att inte klä henne så. Dessutom: Att testa könroller och överdriva dem när man växer upp är väl också ett sätt att hitta vad som passar en själv.

1 kommentar:

!ngela Bj sa...

Fin mössa! Mysigt samtal vi hade idag, tack! Min present till Siri blir bara bättre å bättre... Kanske hon får den imorn =)