måndag, september 25, 2006

Underbara Försäkringskassan

Det är ju fantastiskt att föräldrapenningen finns, om man bara kunde få ut den ...

Loggade in på Försäkringskassan igår för att se när utbetalningen skulle komma och upptäckte att det stod ett jättegammalt kontonummer på en bank jag inte längre är kund hos. Trots att jag två gånger anmält en ny bank och nytt kontonummer.

Ringde idag för att ändra. Har hittills gjort fem telefonsamtal, blivit kopplad fyra gånger och fortfarande kan ingen göra ändringen, som till och med står på blanketten de tittar på när jag pratar med dem. Den senaste i raden meddelade att för henne var min "kundbild" helt låst och hon kunde inget göra, inte ens hänvisa mig till någon som kunde göra något.

Nu verkar det som att det är en person i Älvsbyn som kanske kan rätta till felet. Men självklart är han inte inne nu.

1 kommentar:

Hanna sa...

Visst är det underbart! Det bästa vore om man slapp det där tjorvet och vore miljonär.
Pussar till gullungen.