tisdag, februari 19, 2013

Ett blåpärlat hårband








När jag skriver väver jag berättelser av orden.

När jag syr tråcklar jag in känslor och tankar. Mina armband och hårband kommer till i tystnad, men av andra talade ord. Nålen i min hand går till musik och dokumentärer.

Pärlorna fästs i gammal denim och bröllopslakan. Med rispiga fingertoppar skapar och lirkar jag. Tidiga morgnar, sena kvällar. Över en rykande kopp yogite, med månsken över skrivbordet.

I dag har ytterligare ett hårband funnit sin ägare. Och jag känner mig löjligt stolt.

Och redo att skapa, igen.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint!

Anonym sa...

Kram Sara

Anonym sa...

Jo jag vet att Bryggargatan har väldigt god mat :). Men tack ändå för dina tips om Piteå. Vi ska absolut prova någon av dessa restauranger...:) Kram

Ida sa...

Snyggt! :)

Elin sa...

Den nya ägaren är supernöjd. :-)
Kram

Mari sa...

Tack Sara. Och kram tillbaka : )

Hoppas att ni får en rolig vistelse i Piteå! Kram.

Tack Ida!

Det glädjer mig, Elin. Kram!