söndag, mars 19, 2006

Runt Fårön, typ

Fasiken också. Jag skulle så gärna vilja kunna skriva att vi gått runt Fårön idag.

Jag var grymt laddad och kände mig som en stålkvinna. Markus och Hemi gjorde turen tidigare i veckan när jag skrev c-arbete, så nu kände jag att turen var min att avverka den milslånga(?) färden runt. Markus och Humlan följde givetvis med som stöd, Markus mest som materialare - med bajspåsar, hundkex, kamera, mobil (om orken totalt skulle ta slut) och vattenflaskan i högsta hugg.

Enda problemet var att det blåste förgrymmat mycket. När vi kämpat i motvind i dryga timmen föreslog Markus att vi skulle vända och njuta av en promenad tillbaka med vinden i ryggen. Detta vi gjorde och det blev allt som allt en promenad på två timmar.

Men det blev INTE Fårön runt, eftersom vi vände om. Att Markus garanterar att vi gick halvvägs innan vi vände hjälper liksom inte upp självkänslan.

Hade även tänkt bjuda på en bild av två vindpinade kämpar, men det går inte att ladda upp bilder nu. Kanske lika bra med tanke på den grisrosa kulören i min feja.

Inga kommentarer: