tisdag, oktober 03, 2006

Framsteg

Jag har vacklat i mitt krönikeskrivande, balanserat på någon konstig gång mellan en humor som inte klär mig (utan mer Annika Lantz och Martina Haag) och snusförnuft. Men nu börjar jag hitta min väg, tror jag. Mycket tack vare det jag skrivit i bloggen.

Jag vill ju inte vara så rolig eller pekpinnig, mer ge inblick i mitt vardagsliv och mina funderingar. För helt enkla texter som inte handlar om kolik eller humoristiska betraktelser av mammor som inte hinner med dammtussarna och sina orakade ben - det har jag helt ärligt inte läst. Det behöver inte vara galghumor eller jättevackert hela tiden.

Har skrivit utkast till två krönikor som kan vara eventuella förstakrönikor. Har också pratat med Christer från jobbet och det kan bli tal om en annons för att puffa för det hela!

På lördag är det premiär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande!

Anonym sa...

Mari: Till skillnad från Martina Haag har du ju ett språk. Prosa blandat med poetisk underton, i min uppfattning. Om det är något du kan så är det att fånga läsaren. Jag förstår verkligen att det känns pirrigt, men det kommer gå jättebra. Jag tror du är helt inne på rätt spår om du använder bloggskrivandet som grund. Det du publicerar här har ofta krönikans tonfall och språk. Jag säger bara: Det kommer gå jättebra och läsarna kommer bli berörda.

Kram.