söndag, mars 03, 2013

I matväg










Så lever vi helgliv. Tillsammans.

Hemgjorda rödbetschips, inspirerade av vårt trevliga besök på restaurang Järnspisen i onsdags. Våfflor med hemkokt hallonsylt.

Och medan jag sitter och skriver det här doftar det än en gång ljuvligt nedifrån köket.

I helgen har vi firat min mors 60-årsdag (och min morfars 90-årsdag, fast liksom i smyg). Släkt och vänner, god buffé och god dryck. Ett av det bästa var taxin hem. Jag tror att hela familjen var lika glada över stjärnbelysningen i taxitaket.

Så blev det söndag. Mörkläggningsgardinen fick inte flickorna att sova längre, men det spelar mindre roll. Siri har lekt hos morfar några timmar och jag har tagit en långpromenad. Söndagen fördrivs helt enkelt med diverse göromål på ett trivsamt vis.

Och som jag gillar det.

Inga kommentarer: