fredag, mars 22, 2013

Vem suckar sist

Man ringer på en telefontid. Knappar in #2, att man vill ha rådgivning. Man uppger telefonnummer och personnummer.
 
Väntar på att bli uppringd.
 
Man blir uppringd av en suckande människa som tydligt säger att hon inte förstår varför man ringer.
 
Som inte förstår vad jag skall på deras sjukhus att göra när de kan hjälpa mig på min hemort. Men, suckelisuck, när jag då ändå ringer - de har visst missat att skicka en remissbekräftelse - så kan jag väl få boka en tid. Suckelisuck. Suck.
 
Det är så suckigt att jag faktiskt måste le i telefonluren.
 
Men någon tid kan jag faktiskt inte få. För alla tider är fullbokade och de har inget schema som sträcker sig längre än så. Synd.
 
Damen i luren för in en anteckning att jag ringt, och säger att någon som sitter med schemaläggningen ska boka in mig och skicka en tid hem, vid tillfälle.
 
Där avslutar vi samtalet.
 
Nu är det jag som suckar.
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tipsa om Falun om jag anar ärendet. Har bekanta som är jättenöjda med dem.

Elin sa...

Trist!
Kram

Mari sa...

Tack för tipset.

Ja Elin. Får se om jag hör något efter påsk. Ha en superhärlig ledighet. Och kom ihåg det - l-e-d-i-g-h-e-t :)