fredag, oktober 11, 2013

Korrektur

 




 
Tur vi har två köksbord i köket.
 
Det stora har jag belamrat med "lärarsaker" på sistone. Korrektur från journaliststudenter. Nu har vi träffats och gått igenom och det har gått bra. Så roligt att befinna sig på högskolan. Ta del av stämningen, diskussionerna. Äta lunch med kollegor.
 
Ger inspiration och kraft att höja blicken.
 
Under tiden nås jag dock av en tråkig nyhet. Nio kollegor förlorar jobbet till våren.
 
Jag åker från skolan till jobbet för att ... ja bilen styr mig dit, liksom.
 
Nu närmar vi oss helg. Jag har jobbat hårt och jag är sliten. Min man ringer från Stockholm, där han precis landat. Han ska hälsa på en vän och det gör mig glad, att han tar sig tid för att umgås, uppleva och äta god mat såklart.
 
Jag och Siri ska ladda batterierna. Hon åker på bio på skolan i kväll, men sedan är det tv-soffan, pyssel och lite kalaserier som gäller.
 
Räcker gott så.
 

 

Inga kommentarer: