tisdag, oktober 22, 2013

Träningstid



Två väldigt olika bilder, två väldigt olika träningspass. Som passar för datorn eller paddan.

Jag tränar ofta i gymmet på jobbet, och ibland hemmavid. Gruppträning ligger nere sedan en tid tillbaka, just nu känns träningslivet enklast att få regelbundenhet i med mina ensampass.

En hel del crossfit, en hel del klassisk styrketräning. Men ibland är det skönt att röra sig till andras instruktioner och röster.

Yogobe.com är en sida som samlar yogaklasser på nätet. Jag har blivit provmedlem och fann till min stora glädje Viryayogans Josephine Selander där. En längre klass och två "expressklasser" på 45 minuter i virya. Finns mycket mer att utforska där, känner jag.

Bodyrock.tv och senare Dailyhiit.com har gått upp och ner. Men denna klass är bland det jobbigaste och roligaste jag gjort på länge. Varannan intervall hoppar man hopprep (fast senast körde jag på löpbandet istället) och under tiden får man instruktioner inför nästa intervall. Gillar också!

Inga kommentarer: