torsdag, september 29, 2005

Nytt favoritcafé

Det är som att jag delvis blir en annan person i Umeå. Jag äter ordentlig frukost och både lagad lunch och middag. Jag ägnar mycket tid åt hunden och promenerar i skogen. Jag har studerat jätteflitigt och ägnat mig åt intressen som tidningsläsning och filmtittande (först Kalenderflickorna och sedan Dagboken och det blev definitivt för mycket och slutade med att jag grät ögona ur mig till film nr två så att Markus kom från datarummet och undrade vad som hänt). Gosh, kanske är det huset som har denna positiva inverkan på mig. Bilder från mina och Humlans promenader och alla fantastiska hus kommer senare, har inte med mig sladden till datorn.

I morgon vid lunchtid åker vi hem. Det ska bli skönt att sova i vår egen dubbelsäng, här trängs jag, Markus och Hemiklumpen på 1.05. Har just pratat med morfar, han kommer på middag imorgon. Det blir hemmagjort potatismos, renskav och lingonsylt. Det är två saker jag längtar efter nu förutom sängen hemma och det är ett badkarsbad och ett kafébesök. Markus har introducerat mig till NK, redan ett favoritplace.

Nu är det dags för glass med hallon- och mjölksmak. Och förresten har vi bokat tid för Hemis kasterering (ja, det heter så på tikar när man tar bort "hela paketet"). Känns skönt, väldigt bra sköterska som jag pratade med, hon skulle kastrera sin egen tik. Den 4:e november är det dags, så Humlan får fira sin födelsedag med tratt runt halsen.

1 kommentar:

Maria sa...

Jag ska informera Athos om att ingreppet snart blir av. Han har ringt och varit orolig för att han inte far vara med pa uppvaket.. Han är ju en hejare pa det där med narkos numera :)