lördag, december 27, 2008

Min olycka

Jag har fotat en hel del bilder från jul, men hälften av dem är i raw-format så jag kan inte öppna dem med mitt bildhanteringsprogram, därför får bilderna vänta tills jag kan använda alla.

Annars har vi det lugnt och skönt. I dag har vi sovit länge (tack Siri för att du sovit till halv nio jag-vet-inte-hur-många-dagar-i-rad), tagit en sparktur med en spark som havererade totalt halvvägs och fikat på Krokodil med Sarah och Judith. Mysigt.

Vi har också firat Martins födelsedag idag och det var när vi anlände till Trossgatan som Min Stora Olycka skedde. Jag halkade och föll handlöst. På klinkerplattorna i köket. På svanskotan. Och nu har jag så jävla ont så jag knappt kan stå, ligga eller sitta. Det känns lite som att ha födslovärkar, fast hela tiden. Ja det har jag ju i och för sig haft, men då fick jag ryggbedövning ...

Kan inte böja mig ner och inte lyfta Siri. Hur lyckas man pricka in ett sådant fall när maken är på snowboardresa?!

Antingen är det bättre i morgon eller så kommer jag inte upp ur sängen. Har förvarnat mamma om att sova med mobilen vid sängen och jag ska inte glömma min när jag lägger mig ikväll.

2 kommentarer:

Sara sa...

Nej, vilken hemsk olycka! Svanskotan kan verkligen göra ont. Hoppas det går till sig till imorgon, så mobilen inte behövs. Kan man heala med tanken så gör jag det nu! Kram Sara

Mari sa...

Jo huga. Men kanske lyckades healingen för även om jag har ont och är stel så är det ändå mycket bättre idag. Tack för omtanken. Kram / Mari