onsdag, maj 13, 2009

Realisation

När vi var i Luleå förra helgen köpte jag två krokar med porslinsblommor på Lagerhaus rea. De hade en guldgul konstgjord ton på bladverken. Först målade jag dem vita, men tyckte inte om resultatet. Nu är färgen till stor del bortskrapad. Lite fin guldfärg har jag strykt på med fingertopparna sist av allt.

De kommer att hänga tillsammans i Siris blivande rum, något hon själv är medveten om och ser fram mot. Testade att hänga upp dem på befintliga spikar (för långt ifrån varandra egentligen) ör att se hur de ser ut på väggen.

Kjolen som hänger på har jag köpt till Siri idag. Shiffong, pärlor och sammet kan inte bli annat än succé. Den är dock för stor ännu, så även den är för framtida bruk. Köpte en likadan till mig själv, dock ska vi inte bära dem samtidigt! 60 kronor gav jag för de båda.

2 kommentarer:

MiTTSeTTe sa...

Det är kul att fynda, och tänka förändring fast det är nytt!
Fint blev det.
/Kram

Mari sa...

Jo, det är härligt. Speciellt när man kan se bakom fasaden, göra om och få det som man tänkt. Gillar känslan.

Kramar!