fredag, maj 07, 2010

Kvällssol

Planerade att lägga mig tidigt efter en trött eftermiddag på jobbet, men morotssoppan till middag kickade liv i mig. Jag har målat avlastningsbord och när Siri gick ut på kvällskvisten passade jag på och putsade vardagsrumsfönstret som vetter mot altanen. Ställde också i ordning en liten uteplats av saker vi hade hemma.

Sedan satt vi ute på kökssoffan och läste Emil medan Siri åt fredagsmys (chips) och jag drack kaffe. Vi har även hunnit med en premiärtur med Chevan. Ett vårtecken om något.

Helgen är oplanerat skön. Siri frös och verkade hängig nu i kväll så det passar nog bra med hemmafix.

6 kommentarer:

Anja sa...

Premiärtur med chevan!!! Gillar vi!

Jonas har hittat en Lincoln som han vill köpa. Bra, sa jag, ska vi ha den i vårt dubbelgarage?!

Jaja, någon gång i framtiden kanske. Ses nästa helg!

Sara sa...

Vad fint det blev på altanen, gillar soffan! Kram

Sigrid sa...

Stiligt värre att släppa ut köksoffan att få stå på verandan!
Kan du inte slinta med rutorna neda och måla köksgolvet rutigt?

/Sigrid

Mari sa...

Perfekt, Anja, bara att köra in i dubbelgaraget ; ) Vi har varit ute en sväng med Chevan även ikväll! Blir kul att ses nästa helg. Kram.

Tack Sara, det blev mysigt med enkla medel. Kram.

Jo, det blir lite som ett mellanting mellan ute och inne med kökssoffan där, Sigrid. Ha ha, borde kanske ta dig på orden om rutorna.
Ha en fin helg!

Lina sa...

Titta - så mystrevligt det blev!
Dörrarna ut på verandandan är också bara såå fina!

Jag går också och drömmer om ett rutigt golv, men här hemma passar det inte så nu är det bestämt att byggnaden med mitt kontor/showroom ute på gården får ett snyggrutigt golv. Sedan är jag nog säkert en mycket nöjdare människa. :)

Kram

Mari sa...

Tack Lina : ) Dörrarna väntar på en omgång med skurtrasan - oops ligger det verkligen kvar sågspån där uppe vid fönsterluften?! Men de är så fina så.

Bordet är numera rutigt (men dottern förkunnar sin dom, bara de vita rutorna är fina) och nog skulle jag gärna ruta golv. Kanske när det är dags att slipa om golven nere, det var ju trots allt bara ett halvår sedan vi slipade och behandlade! Jag tycker det låter superhärligt med snyggrutigt golv i ditt kontor/showroom! Ja själva grejen med showroom låter också fantastiskt i sig.

Kram.