tisdag, februari 01, 2011

Ja!

I februari för elva år sedan började jag äta Levaxin.

De sista åren har jag återfått nästan alla symptom på underproduktion i sköldkörteln.

Dessutom en hel del andra biverkningar, bland annat ledvärken.

Det sista året har jag läst, pratat, sökt nya samband. Jag har åkt till Järna och ansökt om en medicin som inte är helt lätt att få varken utskriven eller godkänd.

Men i dag ringde en apotekare och berättade att min ansökan är godkänd hos Läkemedelsverket!

Så skönt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mari.
Jag känner igen mig i exakt samma historia.
Har oxå ätit Levaxin nu i ca.18 års tid,utan att känna mig ett dugg bättre.Har alla symptom och är så fruktansvärt trött,trött!har tagit upp(igen)en diskussion med min läkare efter egna forskningar om det du pratar om i medicinväg.Du är framme-grattis till det- och hoppas att du känner dig betydligt bättre av denna medicin,jag fortsätter min kamp.
Många kramar från Ulrika/www.norrskensnjutning.blogg.se

Anonym sa...

Jaaaa!!



// Maria Å

Lina - KITCHENBLOOM sa...

Jag är inte insatt i varken medicin eller sjukdom, men du är glad och då blir jag glad för dig.
Bra!!

Önskar dig allt gott denna onsdag. Lite solsken och jobbflyt på detta så kan det bli en toppen toppendag. :)

Kram!

Lina

Marie/Mison sa...

GRATTIS!

Hoppas att du också får njuta av solsken idag!

A sa...

Oj vad bra! Hoppas det vänder, nu!
Jag äter också Levaxin och undrar därför om dina värden ändå varit "normala"? Och vilken medicin kan du börja med istället? (Blir glad om du vill svara men har full förståelse om du inte tycker att det här är rätt forum.)

Anonym sa...

Toppenbra nyheter. Håller tummarna för god hjälp av nya medicinen!
/Kuriren-Birgitta

Anonym sa...

Grattis! Vad härligt, hoppas det ger dig återhämtning och ork för nya tag :)

/Sigrid

Mari sa...

Hej Ulrika. Tack för dina ord, hoppas att du hittar en väg som gör att du får må bättre. Håller mina tummar för dig. Kram!

Eller huuuur, Maria : )

Tack Lina. Inte så mycket sol, men ett harmoniskt hjärta, en lunch med underbart sällskap och ett härligt yogapass har gjort just denna onsdag fin. Kram på dig!

Tack så mycket, Marie!!

Hej A, nej det är inget hemligt, jag har bara inte gått in på det så mycket på bloggen eftersom det är så "ingrottande" i något som få? berörs av. Jag upptäckte sambandet med vissa biverkningar (främst ledproblem) när det visade sig att jag åt för hög dos Levaxin. När jag sänkte började jag lösa stora mängder hår och sedan har jag med läkares rekommendation ätit olika styrkor där emellan. Allt har slutat med samma symptom som före jag började medicinera samt fler biverkningar. Detta trots att mina värden är perfekta. Det enda alternativet är att äta torkad svinkörtel (alltså sköldkörtel från grisar). Det allrådande läkemedlet innan Levaxinet kom. Det är däremot svårt att hitta läkare som skriver ut det (man måste ansöka till Läkemedelsverket). Det finns bra info på hemsidan hypo2.info om du är intresserad. Annars får du gärna mejla mig om du vill veta mer : )

Ja Birgitta! Det är nästa steg, att jag ska må bra på medicinen. Och förresten, vad duktig du är på löpbandet. Snart måste jag upp på det, annars klår du mig lätt på Vårruset ; )

Tusen tack Sigrid!

hos oss på lilla backen sa...

GRATTIS! Håller alla tummar och tår för att det här ska fungera för dig, så att du återfår ork igen :D
Många Kramar

Mari sa...

Tack Linda. Kram tillbaka!!