onsdag, oktober 10, 2012

Med en förkärlek för skåp











Bara inställt som hastigast. Men på rätt plats, i alla fall för nu. Det är syster som tjingade loppisskåpet till mig. Och det rymmer ju hur mycket porslin och recept som helst. Det lilla skåpet har Siri paxat som hemlig låda.

Känns självklart att just det skåpet ska stå just där.

Och när jag tänker efter verkar jag ha en förkärlek för skåp. Billiga, eller gratis. Och ofta ganska opraktiska i sin storhet och brist på dold förvaring. Men ändå.

Jag gillar skåp.

Här är två andra. Det i vardagsrummet stod tidigare i garaget och kommer från stadens bryggeri.

Det andra, plåtskåpet, är resultatet av en komplicerad bytesaffär.

Och nu kan vi producera mer pyssel och samla på oss mer skrot ...




4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina, alla tre! Kram Anna från Skellefteå

Malla sa...

superfina!
jag har ett liknande det vita i garaget, fullt med bråte!
och en med bara lådor...kanske dags att dra fram lite slippapper och färg :)

Mari sa...

Tack Anna. Och kram : )

Malin, min inre skåpälskare säger måla. Måla!

Mia sa...

Plåtskåpet är fantastiskt! Ett sådant som man kikar på i inredningstidningar och sedan drömmer om i ett helt liv utan att hitta :)