lördag, april 27, 2013

Jag måste berätta om Anna ...

... för det är Anna som jag träffat, som jag tänkt på och skrivit många ord om.

Drygt 11 000 tecken reportage. Och det är långt. Väldigt långt för att vara lokaltidning.

Men Annas berättelsen behövde dessa tecken och mellanrum.

Och sällan har jag fått så många mejl, sms och Facebookmeddelanden.

Av människor som tackar, som blivit berörda. Det känns så fint.

När Anna var 28 år drabbades hon av en svår hjärnblödning. I mitt reportage berättar hon om vägen tillbaka, och om alla svåra känslor som hon hanterar efteråt:

Så här börjar artikeln:


Det är natt den 13 maj 2011. Ambulansen kastar sitt kallblåa sken längs huskropparna efter Bågevägen i Bergsviken.
Det är bråttom.
En ung kvinna håller på att dö.
Den 28-åriga tvåbarnsmamman heter Anna Eriksson.

Och här finner du den i sin helhet: "Jag kände att något gick sönder i mitt huvud."

3 kommentarer:

Isabelle sa...

Man vet att ett reportage är bra när 11 000 tecken känns som 3 000. Bra skrivet Mari!

Kram Isabelle

Mari sa...

Tack snälla Isabelle.

Kram!

Mari sa...

Tack snälla Isabelle.

Kram!