söndag, oktober 20, 2013

Med tanke på Medelhav och segel



Jag har precis vacklat upp ur Siris rum. Sömnförvirrad och tröttögd. I går tog jag och en vän bussen till Luleå. Promenerade på stan, åt en långlunch, drack eftermiddagsvin i biblioteket på The Bishop's arms och en sen middag med drinkar på inspirerande Hemmagastronomi. Och dans in i natten. Tror vi landade i hotellsängen efter fyrasnåret.

Så ja, jag är lite småtrött i dag. Sådär skön så kroppen saknar ner och vill ligga och mysa med en sjuåring i soffan.

Och så var det snart måndag igen. Jag hoppas på en vecka med mer tid för eftertanke och reflektion. Dessutom två bokklubbar, en after work och en brunch att se fram emot.

.....

Seglet i taket kom upp när vi ommöblerade Siris rum och det blev överflödigt. Ett gammalt lakan seglar upp mot bjälkarna och det får mig att tänka på segelsemestern i Medelhavet. På frihet och stillhet i tanken. Passar bra i ett sovrum.


Inga kommentarer: