onsdag, juni 17, 2020

Genom åren


* * *
Får upp examensbilder som minnen i mitt Facebook-flöde.

Små minihistorier i bildform som känns fina att dela vidare.


Det är sällan vi gått in i en klädbutik och Siri har känt att "det här är min examensklänning". 

Ofta har vi skapat något tillsammans.

Den här spetsklänningen är en omsydd loppisklänning.

Jag minns att jag fick kämpa en del för att få till den.


Den aprikosa klänningen med vacker spetsrygg köpte vi i god tid innan examen. Jag minns att Siri bar den första gången på ett restaurangbesök i Stockholm, en tid innan examen. 

Hovmästaren tyckte att hon var väldigt tjusig.

Och det är hon ju, hela vägen in, alltid.

Den vita klänningen är en del av min brudklänning som jag sydde om.

Den matchades med lockar nertill och en stor, vit rosett i håret.


Förra året när hon gick ut mellanstadiet gick klänningen i solgult med matchande gympaskor istället för finskor.

Den rosa spetsklänningen beställde vi på nätet och sålde sedan vidare.

Den hade otroligt vackra detaljer.


Olika varianter på fina skor och flätade frisyrer har det blivit genom åren.


Och sedan Leslie kom in i bilden klämmer hon sig gärna in under fotograferingen.


Klart storasyster ska ha en examenspuss.


Inga kommentarer: