onsdag, februari 01, 2006

En sån där dag

Mellanlandade hos mamma i tre minuter (avlämning av hund) mellan c-arbetesskrivande och jobbet och fällde en trötthetens tår. Dessutom mådde mamma inte bra.

I morse fick Hemi följa till Anna som jag skriver c-arbetet med och hon misskötte sig ordenligt genom att skälla ut Annas hundrädda son. Lilltjejen Ellen som precis lärt sig gå tycker Hemi dock väldigt mycket om. Det enda jag kan tänka mig att hon reagerade på var att han är så rädd för hundar, och Hemi var inte arg utan snarare rädd - för att hon tyckte att han sände ut konstiga signaler. Eller, tror jag konstigt?

Så efter det fick jag ha henne liggande vid min stol i fem timmar + två barn som kräver uppmärksamhet + en katt som racade genom köket några gånger + koncentration på en djupanalys av några artiklar = Mari, väldigt trött.

Nu: på jobbet. Halvt gråtfärdig av trötthet. Har ätit två bananer, en apelsin och en Yoggi drickyoghurt. Är egentligen inte hungrig, bara frusen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med dig. Kylie också.

Mari sa...

Må, tack Magnus!

saken sa...

låter inte bra... jag är med dig jag med.

Anonym sa...

Oj oj, hoppas nästa vecka blir lugnare, en riktig mysvecka! Jag hade tänkt ringa dig innan vi åkte, men tiden har runnit iväg, vi far ju till Thailand imorgon. Jag ska skicka några soskenstankar därifrån som kan lysa upp i ditt huvud... (Skriver här, för jag har tappat din mailadress) Kanske vi kan höras/ses när jag kommer hem, skulle vara kul! Ta hand om dig nu Mari! Kram Sara