söndag, juli 29, 2007

PDOL

Ah, det är jobbigt att vara partyglad festivalbesökare. Igår var jag alltså på min första fest på nästan två år (ca 10 månaders graviditet och elva månaders amning). Jag, Markus, Jonas och Anja käkade här. Egentligen skulle vi grilla, men med störtskuren som kom stekte vi kycklingen i grillpannan istället. Jag drack två drinkar och en öl innan vi cyklade in till stan. Såg Sahara, minglade i Kittelfjäll-tältet, såg The Sounds, käkade festivalmat. En mycket trevlig, traditionell PDOL-kväll.

Men shit vad jag har varit seg idag. Hade glömt bort hur dåligt man sover när man druckit alkohol. Först vaknade vi vid halv åtta, men jag sa att jag nog behövde sova en stund till. Så vid halv elva promenerade vi med Hemi och tom barnvagn för att hämta vår bortleasade dotter.

Enligt rapport från farmor somnade Siri av sig själv strax före nio, lyftes över till farmors säng vid fyrasnåret och sov till - kvart över nio. Tolv och en halv timmars sömn!

Så nu har jag och Siri sovit utan varandra för första gången. Och det gick ju bra även för Sirimamman.

Inga kommentarer: