måndag, oktober 29, 2007

Aktiv dag


[Vintermössa och dito handskar inhandlat, i chict rutigt tyg]

I dag har jag gjort sådant jag hade en bild av att föräldralediga gör. Först morgonpromenad med barn och hund, sedan snabbt mellis hemma och byte av genomsvettiga kläder (jag) sedan rask promenad med barnvagn till stan för ett besök på folktandvården (Siri var kallad) 10.10. Mellis utomhus och sedan sångstund och toklek på öppnis, där Lina och Maja gjorde oss sällskap.

Sedan intog vi gemensamt lunch på Röda Lyktan, småtjejerna köttbullar och potatismos (mest köttbullar gick dock ner). Jag gjorde några ärenden på stan och Siri somnade sittande i vagnen. Hon sov sig genom Åhlénsbesöket och hemfärden. Vaknade upp strax före hemkomsten, fick ny blöja och blev lagd i säng. Vaknade vid halv fem = tre timmars eftermiddagssov.

Mamma har varit här och lekt med Siri medan jag kvällsprommade Hemi (sammanlagt nästan tre timmars gående idag) och sydde upp gardiner. Nu är det dags för ett efterlängtat yogapass.

Inga kommentarer: