onsdag, november 14, 2007

Fokus

Ibland slår det mig, vi ska ju faktiskt gifta oss till sommaren. Planerandet har gått i stå eftersom vi inte hittat någon lokal vi gillar. Men nu verkar det ha löst sig. Vi har inte kollat ännu, men jag litar på Sarahs stilkänsla, så det blir nog toppen. Får rapporter om att inredningen går i vitt med silverdetaljer.

Trillade över den här bordsdekorationsbilden och gillar idén med att placera inbjudningskortet på en "julgranskula". Gillar dock inte att det är hål i kortet eller färgen på sidenbandet, men det är bara detaljer (även om just detaljerna är extremt viktiga för mig). Kanske läge att spana lite på julrean och fynda lite julgrejor till bröllopet ...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mari,

Tack för förtroendet :)Renoveringen pågår för fullt på Gästgivargatan och, om jag får säga det själv, så blir det toppen fint! Vitt och silver i det stora hela. Ljust och luftigt men också härligt mysigt som det bara kan bli i ett så gammalt hus. Trägolv, locktak, breda lister, spegeldörrar...Mums!

Du är hjärtligt välkommen att titta förbi någon dag så kan vi kolla in möjligheterna och resonera om lite olika alternativ. Ring bara först så att jag är på plats!

/ sarah

Anonym sa...

Det kommer bli superfint till ert bröllop med lilla "Tallkotten" som tärna!
Smart att shoppa redan nu, julgranskulor lär inte vara så lätt att få tag på till sommaren...
Jag försökte få tag på glögg i februari en gång och det var helt omöjligt och då var det bara 2 månader sedan glöggsäsongen varit!
Kanske kommer till kusten i helg så man får träffa den förrymde svetsar-pappan. Ses då, kram

Mari sa...

Jaaa, vad kul Sarah. Det låter verkligen perfekt! Jag ringer dig och kollar när du är på plats.

Ha, ha Anja, Sigurd kanske får lyxa till det med något fräscht underställ att klä sig i på bröllopet, friluftsbarn som hon blir. Kul om du kommer till kusten, det är alltid roligt att ses vet du. Kram kram.

Anonym sa...

Ullfrotté har fina dressar i vintervitt...
Varmt, skönt, svettigt och kli-igt i juli, men är man frilufsare så är man!

Anonym sa...

Kan du maila mej mari på sarah@bryggargatan.se så får jag kolla av lite grejer med dej. Jag har nämligen redan bokat in några bröllop i sommar och det vore ju trist om det är samma datum som ni har tänkt er...

Anonym sa...

Ser trevligt ut, med bröllop, välkommen på söndag. mvh gertrud

Mari sa...

Precis, Anja. Hörde att du kanske blir Kiruna trogen i helgen ...

Sarah, jag har skickat iväg ett mejl till dig.

Gertrud, det blir nog trevligt. Även om det känns högst overkligt. Tack för inbjudan.