söndag, november 01, 2009

Inblick i badrummet

Kommoden som handfatet står på har min pappas farfar (jag är lite osäker där) gjort. Vi har byggt om den lite och jag har målat den. Handtaget består av en porslinsknopp och på sidan har vi skruvat in krokar för de små handdukarna. Likadana krokar finns på väggen mot duschen.

Zinkförvaring, en handgjord vetevärmare och ett pärlhalsband.

Badrumsspegeln stod tidigare i köket och i fönstret (längst till vänster skymtar mönstret på insynsskyddet) står en ljusstake som även fungerar som rökelsehållare.

På bilden med spegeln ser man mötet mellan pärlsponten och kaklet. Många var skeptiska innan, en av dem var kakelsättaren. Men han - och jag som ju var säker på min sak - tyckte att det blev riktigt bra.

Duschväggen som byggdes upp (pärlspont på ena sidan och kakel på andra) blev också lyckad, liksom valet av vitsprejade kopparrör som inte syns på de här bilderna. Vi är också nöjda med att vi valde både spotlights och punktbelysning eftersom det är så högt i tak.

5 kommentarer:

Elin sa...

Det blev superfint badrummet. Gillar brytningen mellan pärlsponten och kaklet!
Ha en fin dag!
Kramar

Livet på Storgatan sa...

Hej söta Mari!
Ni har verkligen fått till det fint, längtar tills jag kan komma förbi och titta:)
Ha en fin vecka/ kram Jill

Mari sa...

Tack Elin. Rar du är. Gott fika igår och supertoppenbra jobbat med ickerökningen! Kram.

Hej Jill! Tänkte på dig igår, att det var länge sedan vi sågs. Kom gärna förbi och titta : ) Siri undrade om Molly och Agnes ska följa på teater på söndag. Hennes minne av teatern vi var på tillsammans för länge sedan sitter fortfarande i. Kram.

Jessica Nilsson sa...

Alltså såååå otroligt fint ni har det hemma. Jag är helt tagen och skulle bara vilja se huset live invändigt. Går/cyklar eller kör förbi nästan dagligen och det ser lika hemtrevligt ut på utsidan!

Kram Jessica (FD Rumba)

Mari sa...

Hej Jessica. Tack för dina snälla ord! Du får väl stanna till och kika in någon dag ; ) Du är välkommen. Kram!