måndag, juni 27, 2011

Señor

Har precis avslutat del tre av fyra i Viveca Stens Sandhamns-serie. Lättläst sommarförströelse med vacker kuliss i form av skärgårdsö. Den andra bokens intrig fångade mig minst, medan kopplingen mellan dåtid och nutid i "I grunden utan skuld" är den bästa i serien hittills.

Nu lämnar jag deckarvärlden för ett tag. Efter att ha läst detta inlägg blev jag nyfiken på Cecilia Samartins "Señor Peregrino", som Anna kallar för en liten bokpärla. Det inledande kapitlet bådar gått och jag säger ödmjukt hej boksommar.

2 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Min boksommar heter Shantaram, tack vare tips från dig! Jag ska också hinna läsa 'En gränslös kärleks historia' an Aino Trosell, sommarens bok i bokcirkeln.

Mari sa...

Oh, lyckost som har den kvar. De andra låter också intressanta! Ses på onsdag.