onsdag, juli 27, 2011

Siri säger

Siri har spenderat stora delar av dagen utanför hemmet, utan föräldrar.

När hon kommer hem är hon arg. Mycket arg.

Hon vill inte vara hemma. Vi är tråkiga och dumma. Dumma dumma dumma.

Efter mat och lite soffmys blir det bättre.

När hon ska äta kvällsmat en stund senare föreslår jag att vi sätter oss vid köksbordet och samtalar medan hon äter, istället för att inta kvällsmålet framför tv:n.

"Men det är tråkigt att prata", säger Siri.

Jag förklarar att det känns lite orättvist och trist för mig att allt jag gör, står för och föreslår just nu känns tråkigt och dumt för henne.

Då lägger hon huvudet på sned och säger:

"Men mamma, fast jag tycker att du är dum och tråkig ibland så kommer jag alltid att älska dig!"

2 kommentarer:

Vackra Vita Ting sa...

Hon är så klok er lilla Siri! Ska tänka på hennes ord då vårt lilla yrväder kommer hem och är arg efter att ha varit iväg på utflykt nästa gång.
Kram
Paula

Mari sa...

Tack Paula. I dag har hon dock inte varit riktigt lika talför, mer vansinnigt arg och sparkig när dagens tivolibesök var över. Pust! Men det hör väl också livet till ; )

Kram till dig.