tisdag, oktober 04, 2011

Barfota

Yogar gör jag barfota, men sedan jag läst boken om barfotalöpning har jag haft ett sug efter att ta den minimalistiska tanken vidare.

Så med min utmärkta tränings-dvd med Annika Sjöö och vårt lika utmärkta, sammetslena trägolv har jag gjort mitt första barfotapass. Det gav mersmak.

Ikväll har vi firat Siris farfar, fast det var mest vi som fick vardagslyx med trerättersmiddag : )

Med några kommentarer i dag har min kloka, älskade dotter lyckats ringa in sådant som finns i mitt huvud.

När hennes kusiner åkte hem från kalaset tittade hon på mig och sa:
"Nu åker de, och de är mer familj än vi. De har ju ett barn till."

Naturligtvis tolkade jag in mer i innebörden än vad hon menade, och lika naturligtvis såg hon det i mina ögon och gav mig en extra kram.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag har också kört den dvdn barfota och tycker att det funkar bra! Fina Siri och fina Mari! Kram!

Mari sa...

Aha, intressant Hanna. Jag tyckte också det gick bra. Kram till dig, fina!

Vackra Vita Ting sa...

Tack för yoga video tipset!

Dom känner en väl de små liven. Hon verkar så varm och omtänksam er lilla Siri. Men får man värme så ger man värme.

Kram
Paula