söndag, oktober 02, 2011

Inspiration och bakåtkullerbytta

Höstvacker lördag med familjepromenad, teaterbesök och stanfika. Sedan huset fullt med tjejer hela kvällen, mysigt.

När Siri åkte på helgens andra teaterföreställning (i går Pettson och Findus, i dag Mumin) så landade jag i mig själv under ett längre yogapass hemma.

Jag inspireras av Maria Villella och glädjs åt känslan av höjd i kroppen och att bakåtkullerbyttan är möjlig igen.

Att jag är långt ifrån Maria gör inget, jag känner mig ödmjuk och inspirerad av hennes mjukhet i rörelserna.

3 kommentarer:

Vackra Vita Ting sa...

Oj helt otroligt ju!
Jag är nu efter en månad glad att jag får ner hälarna i golvet vid stående hund:) Har du något tips på bra film på svenska med yoga för en nybörjare som mig?
Kram
Paula

Anneli sa...

Mari, hur började du i din Yogaresa? Hemma med yoga-dvd? Med instruktör? /Anneli

Mari sa...

Eller hur, Paula! En av de bästa yoga-dvd:erna på svenska tycker jag är Karin Björkegrens. Hon har gjort tre instruktionsvideos i ashtanga vinyasa yoga: introduktion, nybörjare och fortsättning. Brukar finnas på Cdon och liknande!

Kram på dig!

Anneli, första gången jag testade yoga var iyengar yoga på brandstationen, i brandmännins gympasal : ) Sedan har den gått via Korpen, mamma-barn-yoga när Siri var bebis, dvd, bok till något som är min väg. Ashtanga yoga, både hemma och helst i en varm shala med en instruktör. Det gör magi med kroppen!

Kram på dig.