måndag, januari 30, 2012

Matkasse / Raw food-style

Jag fick ett nyhetsmejl och tänkte testa. Till luncher och som grund till mina och Siris självmiddagar.


Raw food-matkasse för två personer.




"Våra kockar har valt ut raw food rätter som inte är svåra att tillaga eller behöver någon speciell utrustning. Vissa saker som kräver viss utrustning har vi redan gjort klart och lagt med i kassen.


Raw Food matkassen underlättar för dig som vill äta en varierad näringsrik raw food meny som är väl sammansatt av ekologiska grönsaker och produkter ifrån oss."




Nästa veckas meny ser ut så här:



Dag 1 - Gazpacho med örtkrutonger tillsammans med frökex & örtost.


Dag 2 - Spicy ingefärsmarinara & shiratakinudlar.


Dag 3 - Raw eko falafeltallrik tillsammans med stark & mild sås. Säsongens salladstillbehör.


Dag 4 - Paprikor fyllda med valnötsfärs & säsongens grönsaker. Röd salsa & salladstillbehör.


Dag 5 - Pizza med pesto & marinarasås. Inläggningar & vitkålssallad med italiensk salladsdressing.




I kväll har vi ätit extra god middag, helgerna har blivit lite annorlunda och på ett sätt förskjutna sedan Markus bytte bransch, så nu har vi familjehelg söndag och måndag. Lyxigt att komma hem till dukat bord med allehanda godsaker! Och nu, söndagsfilm. På en måndag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande! Varifrån kommer kassen?

annika sa...

Nu blev jag nyfiken. Vartifrån kommer kassen? Är det något vi kan beställa här i Pite? Jag som är sugen på raw food. Det hade ju varit perfekt!

Mari sa...

Läs mer på rawfoodmatkasse.se

Vi kan beställa det i Piteå, men själva köket där kockarna torkar kex, komponerar menyer och annat ligger i södra Sverige. De skickar med Schenker, och eftersom det är grönsaker och torkad mat som bas behöver det ju inte vara i kyl och frys och borde därför klara transporten bra.

Annika sa...

Å tack för tipset. Det måste jag kolla in. Skriv gärna på bloggen vad ni tycker om ni testar.

Mari sa...

Absolut, ska jag göra!