fredag, mars 16, 2012

Om att ha tappat bort något viktigt



Jag har känt mig lugn och övertygad om att den skulle komma tillbaka. Men nu börjar jag bli rätt orolig.

Jag talar om min vigselring. Det är nu två veckor sedan jag bar den sist.

Jag tar av mig ringen ofta. När jag yogar och tränar. Har några ställen hemma där jag alltid lägger den. Och anledningen till att jag känt mig lugn och tänkt att den dyker upp är att jag vet att den finns hemma. Någonstans.

Men nu har vårt hem blivit fotograferat - och därmed städat. Och jag har inte funnit ringen. Jag har sökt på sannolika och osannolika ställen. Jag har klippt upp dammsugarpåsen och kommit på de mest tokiga idéer på vart ringen gömmer sig.

Men den förblir borta. Så, nu frågar jag er. Finns det någon som har tips? Jag behöver en person som kan se. Lite hjälp med vart jag ska leta.

8 kommentarer:

Anonym sa...

I soffan, under kuddarna brukar saker återfinnas hos oss. Hoppas du hittar den, kram!
/Emma M

Malla sa...

I en ficka!
Eller förmodligen på något ställe där du redan letat.
Nästa gång du yogar så funderar du. Vart tog du av dig den? Vart placerade du den då?
Vad gjorde du sen?
Den kommer tillbaka.

Ewa sa...

Hm, du har inte råkat ha den i en ficka och sedan kört klädesplagget i tvättmaskinen? Jag har gjort det. Och så har jag lagt den i en kökslåda när jag bakat en gång.

Sara sa...

Läste i DN om någon som hade borta sin vigselring i 16 år, sedan dök den upp i trädgårdslandet - runt en morot... Hoppas din ring dyker upp lite tidigare! Kram

Mari sa...

Emma, jag åkte raka vägen hem på lunchen och sökte under kuddarna i soffan. Men tyvärr ... Tack för tipset dock! Och kram.

Tack för tipsen Malin, får gå igenom garderoben idag : ) Kram.

Kökslådan var intressant, Ewa. Jag får kolla filtret i tvättmaskinen.

Ha ha, den var bra Sara. Jo jag hoppas att jag finner den lite snabbare än så! Kram.

Ulrika sa...

Jag har ett telefonnr som du kan testa att ringa. Jag har fått tillbaka saker genom att ringt till dom. Det kostar ingenting, så jag tycker verkligen att du ska pröva. Här kommer nummret, 0652-40505 Kvaser heter dom som håller på med detta. Lycka till!

Mari sa...

Tusen tack Ulrika. Jag ringde och fick ett fantastiskt svar som stämde så bra överens med vad jag själv trott. Så jag kastade mig på cykeln hem när det var dags för lunch, men fann tyvärr inte ringen : ( Men jag tror ändå att han hade rätt, förmodligen har den åkt vidare. Får fortsätta leta.

Ulrika sa...

Hoppas den kommer fram snart, det är bara att fortsätta letandet ;)