onsdag, juni 05, 2013

Med doft av franska cigaretter och espresso




Länge hade Body shop en parfymolja som var "min". Men den har utgått ur sortimentet. Och jag har haft svårt för att hitta ersättare. Klassiska parfymer luktar för mycket påsprejat, istället för att vara en del av mig.

Som att, när jag tagit på mig parfym, undrar vem som står nära. Och så är det i själva verket jag som doftar.

Men så hittade jag en parfymolja på Lush, en ny en.

"The voice of reason" är inspirerad av spoken words-artister som Leonard Cohen och Gil Scott Heron. Den beskrivs ha tydliga aromer av franska cigaretter och espresso.

Huvudtonerna är sandelträ och tonkabönor, men inte oväntat för att vara något jag gillar innehåller den även kanel.

Anledningen till att jag fastnade, är att den doftar som rökelse, eller som mitt yogite när det puttrat på spisen en halvtimme och jag precis öppnar locket.

Så här är hon.

Voice of reason.

Jag tror hon är min.


1 kommentar:

Hanna sa...

Den ska jag lukta på nästa gång jag besöker Lush. Själv använder jag just nu byredos Encens Chembur, av lite samma anledning som du beskriver. Den är rökelseaktig. Tog ett provex från NK efter tips av @mittsette Kram på dig vännen och ha en fantastisk fransk semester, Paris var bättre än jag kunnatföreställa mig!