måndag, oktober 19, 2015

Frost


* * *
Hösten har varit så vacker ~ som för att kompensera för sommaren som inte blev.

Var morgon pratar vi om svag solvärme, fluffig frost, roséguld i träden.

Mildheten i luften.

Bliss.

Efter mina backintervaller i går, efter middagspaj på broccoli, svarta kalamataoliver och boursin. Efter ett varmt bad, mådde jag så skönt.

Nackspärren, eller snarare halsspärren, mjuknade och jag somnade ovanligt välmående i kroppen. Och då känner jag hur jag smälter behagligt inuti också.

Och så får jag brev från landstinget som säger att cellprovskontrollen visade att allt var normalt. Dessutom ringer jag på en hund, en helt annan ras än det vi tittat på. Det finns en fyramånaders och vi ska träffa henne på lördag. Förutsättningslöst, jag skriver det igen: förutsättningslöst. Jag skall upprepa ordet som ett mantra tills dess.

Men fyramånadersvalper är livsfarligt söta. Det vet ju alla.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni hittar säkert en fin hund ni tycker om, denna eller någon annan! Kram /Emma M

Mari sa...

Ja, det tror jag Emma. När det är meningen :)

Kram!