tisdag, oktober 30, 2007

Inspiration

Pratade med Sanna i telefon för ett tag sedan, hon var i sytagen och tipsade mig om en syblogg. Jag kastades genast in i en värld med vackra tyger och fina barnkläder, såna som jag gillar. Och när jag tänker efter är det jag gillar enkelt med finess - därför borde det också vara enkelt att sy. Som en huvtröja (Molos högst upp till vänster) - hoodies har jag dessutom sytt till mig själv förut. Och skräddar man raglan är det ju busenkelt. Gillar tyget och muddvalet på byxorna uppe till höger, de är hemmaskräddade.

Nu ska symaskinen banne mig få jobba - och göra roligare jobb än lagningar och uppläggningar. Och snart ska vi ju göra iordning sy/datarummet och då blir det ännu roligare. Återstår bara att hitta fina tyger och mönster man kan rita om ... blir ett besök i Piteås tygbutik snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men man kan ju inte skriva sådär och inte lämna ut webadressen till hemsidan!
Här ska det också sys!
Var hittar jag sidan?

Hörru, kommer nog till Pite på fredag! Ses då!
Kram

Mari sa...

Kolla in http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/. Därifrån kan du länka dig vidare i oändlighet.

Kommer ni till Piteå på fredag?! Kul i så fall. Vi har då inga planer för helgen.

Kram.