fredag, oktober 26, 2007

Orutin

Alltså, man har ju tappat snitsen. Lunchar med Markus, Marcus och Siri. När jag böjer mig ner för att plocka upp mina kort, som Siri använder som leksak-att-kasta-på-golvet, märker jag att det luktar. En snabb koll visar bajsfläckar upp på ryggen. Ja, Siris rygg såklart.

Men vi har ju inget ombyte med oss. Det var det länge sedan vi slutade att automatiskt packa ner extra kläder i väskan.

Blev en språngtur till närmsta butik som säljer barnkläder för ett inköp. Så nu sitter jag på jobbet, 80 onödiga kronor fattigare. Siri har fått en halvfin ny tröja. Inte ens 25 procentsrabatten lyckades jag använda.

Dessutom upptäckte jag att mina älskade skinnhandskar försvunnit under lunchen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

trist! har gjort samma plump, men då inträffade ett kisseri i trosa på badhusparken. Som tur var var det loppis så Molly fick en ny utsliten hmtröja samt byxa för 25 spänn. Om det är nånstans man kan glömma ombyte billigt på så är det väl där och då. Kan tillägga att när blöjerna åker av, så kommer extrakläder till, bara att packa "skötväskan" igen, om olyckan skulle inträffa. Hoppas ni får en skön fredagskväll. Kram!

Mari sa...

Loppis var bättre ställe än Småstaden. Sedan dess har väskan varit konstant förberedd för olyckor. Kram.