onsdag, oktober 31, 2007

Rundvandring: sovrum

Det var länge sedan jag fortsatte rundvandringen i vårt hus. Men idag har jag avbildat delar av sovrummet.

Sängen Malm från Ikea, som finns i snart sagt varje svensks sovrum. Skavda pinnstolar hittade på en vind, väggmålning gjord av mig.

Vanligtvis brukar Siris sängkläder matcha våra något bättre (föredrar blekt grå och ljung på sänglinne) men inte just nu som synes.

Jag älskar att vårt sovrum är stort och rymligt (sov aldrig bra i vårt trånga i Umeå, det måste finnas rymd). Snedtaket och de inbyggda gareroberna är också bra. Knopparna på garderobsdörrarna fyndade jag på Reprisen när vi renoverade. Jag förstår inte de som renoverar gamla hus och renoverar bort allt gammalt/fint.

3 kommentarer:

Mats sa...

Nej, det förstår inte jag heller, då tar man ju bort själen i huset!

Mats sa...

Hm, jag sitter vid mac:en, då blir det tydligen Mats som avsändare. Men det var jag! /Sara

Mari sa...

Nej precis. Den största sorgen hittills (i husrenoveringsfrågan) var när vi var tvungna att byta ut de fina porslinsgrejerna (de har säkert ett helt annat namn än "grej") när vi drog om elen till fula diton i plast.